SKK je plně automatický systém, který dokáže v krátkém čase informovat, svolat, obvolat vybranou množinu kontaktů. Jádrem jsou definovatelné scénáře, kde každý scénář může libovolně používat komunikační kanály (hlas, sms, email). Velmi snadno lze vytvořit požadované typy událostí, přiřadit jim kontakty a při aktivaci případně modifikovat konkrétní parametry. Scénáře využívají různé typy proměnných (datumy, časy, číselné hodnoty, přednastavené hlášky, apod). Pomocí těchto nástrojů může dispečer či obsluha snadno aktivovat např. krizový scénář s právě vyžadovanými hodnotami.
V SKK je možné definovat několik typů uživatelů s různým oprávněním, proto tak snadno může stejnou aplikaci sdílet několik oddělených skupin uživatelů a pracovat s oddělenými nebo společnými scénáři.
Silnou stránkou SKK je i reporting, který přehledně zobrazuje online průběh scénáře, počty obvolaných a potvrzených kontaktů. Po ukončení scénáře se automaticky vypracuje report, který zůstává jako závěrečná zpráva o celém průběhu scénáře. Samozřejmostí je i možnost detailně dohledat, kdy byl konkrétní kontakt obvolán a s jakým výsledkem.
Problémy, které řeší SKK
Ideální pro svolávání krizových štábů, traumatýmů, bezpečnostních skupin, zaměstnanců …
V kritických situacích je každá minuta drahocenný čas, proto je nutné svolat požadovanou skupinu co nejrychleji.
Mít k dispozici vždy aktuální číslo je někdy problém, obzvláště v momentech, kdy situace vyžaduje maximální rychlost řešení.
Všichni členové skupiny by měli být kontaktováni jednotnou, jasně definovanou zprávou se zásadní informací.
Ve vypjatých momentech krize není vždy jednoduché zachovat chladnou hlavu.
Součástí krizových plánů jsou často i externí kontakty, které je zapotřebí oslovit s konkrétními úkoly.
Pro následné vyhodnocení, ale i pro okamžitou informaci o průběhu je nutné mít k dispozici vždy aktuální informaci o přijetí zprávy, či o jejím vyslechnutí.
Jednotnost v reportovacích nástrojích je nutným předpokladem úspěšného vyhodnocení celé situace.
Velmi často je vhodné informace čerpat z jiných aplikací, případně data do těchto aplikací předávat.
SKK dále nabízí
Primárním komunikačním kanálem je hlas, protože jedině ten, garantuje jistotu doručení kritické zprávy.
Jenoduchost ovládání je zásadním předpokladem rychlého a bezproblémového odbavení krizové situace.
Aplikaci může v jednu chvíli využívat více uživatelů s různými oprávněními na práci s krizovými scénáři.
Mezi členy štábu, případně mezi vyrozumívanými osobami, mohou být i kontakty, které nejsou běžně dostupné. Stejně tak je nutné ve specifických případech informovat členy v určitém pořadí a s definovanou prioritou.
Systém dokáže reagovat i na aktivaci tísňových tlačítek (např. pro případ přepadení). Aktivaci tlačitka lze přiřazovat samostatně definované scénáře.
SKK je připaven i na režim, kdy dochází k potřebám, aby součástí scénáře byla funkce, kdy jsou členové velení kontaktováni v logickém pořadí a postupně mají možnost přebírat nad situací velení.
Součástí řešení je i řešení příchozích hovorů a informování volajících. Současně s aktivací scénáře je možné měnit i ohlášky, které budou přehrávány při zavolání např. na zelenou linku.
Reportovací možnosti SKK jsou silným nástrojem pro zpětné vyhodnocení situace, stejně jako pro on line dohled nad aktuálním průběhem.
SKK je možné provozovat v režimu plné redundance, kdy záložní systém může plnohodnotně převzít funkci, v případě, že primární lokalita je nedostupná.